Autoritățile de la Kiev au anunțat că Federația Rusă a inițiat o acțiune de influențare în spațiul european, inclusiv în România, promovând mesajul „Rusia nu este dușmanul meu”. Potrivit unui centru specializat în combaterea dezinformării, această mișcare face parte dintr-o strategie hibridă menită să distorsioneze percepția publică și să slăbească coeziunea occidentală.
Campania, deja observată în orașe sub formă de autocolante, încearcă să prezinte Moscova ca un actor pașnic, în timp ce minimizează gravitatea acțiunilor sale militare. Scopul declarat este de a induce confuzie și de a eroda încrederea în valorile democratice, punând sub semnul întrebării opțiunile euro-atlantice ale statelor afectate.
Au fost identificate activități similare și în alte țări, cum ar fi Franța și Italia, unde grupări cu simpatii proruse au fost implicate în răspândirea mesajelor. Analiștii avertizează că astfel de inițiative servesc unui obiectiv mai larg: destabilizarea unității și subminarea sprijinului acordat Ucrainei.