Moscova derulează o campanie de influență în statele europene, inclusiv în România

Autoritățile de la Kiev au anunțat că Federația Rusă a demarat o acțiune de propagandă în mai multe țări ale continentului, printre care România, Franța și Italia. Mesajul promovat este „Rusia nu este dușmanul meu”, iar materialele au început deja să apară în spațiul public.

Potrivit analiștilor, această mișcare face parte dintr-o strategie hibridă care urmărește să creeze impresia unui dialog pașnic și să slăbească susținerea acordată Ucrainei. Autocolantele și alte materiale distribuite încadrează Moscova ca actor pașnic, încercând să estompeze înțelegerile referitoare la acțiunile militare și să genereze diviziuni în comunitățile europene.

Scopul declarat al acestei campanii este erodarea încrederi cetățenilor în structurile democratice, precum și punerea sub semnul întrebării a opțiunii euro-atlantice. De asemenea, se urmărește diminuarea sprijinului acordat Ucrainei în contextul conflictului armat.

Acțiuni similare au fost identificate și în alte state, cum ar fi Franța și Italia, unde grupările cu simpatii proruse au fost implicate în răspândirea mesajelor.