Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat un contract de modernizare a tronsonului feroviar București–Giurgiu, al doilea lot al proiectului, împreună cu consorțiul RailWorks, format din firma românească Arcada Company și grupul francez Alstom. Valoarea acordului se ridică la peste 2,1 miliarde de lei, fără TVA, iar lucrările vor fi derulate în 36 de luni.
Investiția vizează reabilitarea a 93,45 de kilometri de cale ferată între București Nord și punctul frontieră Giurgiu, inclusiv electrificarea liniei, modernizarea infrastructurii, introducerea sistemelor de semnalizare și telecomunicații ERTMS Nivelul 2, precum și lucrări de construcții civile. După finalizare, trenurile de pasageri vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h.
Finanțarea este asigurată prin Programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei, iar obiectivul principal este transferul traficului de marfă și de călători de pe șosele pe calea ferată. Proiectul va contribui la integrarea mai bună a României în rețeaua europeană de transport, va reduce timpii de parcurs și va crește confortul și siguranța călătoriilor.
Linia București–Giurgiu, datând din 1869, este cea mai veche din țară și constituie o verigă esențială de legătură cu Bulgaria și coridorul paneuropean Rin–Dunăre. Modernizarea ei va stimula, de asemenea, dezvoltarea economică a zonei și va spori atractivitatea județelor Ilfov și Giurgiu.