Tuneluri subterane pentru viitorul metrou din București: primul segment finalizat

Un echipament de forare de dimensiuni impresionante, denumit „Sfânta Maria”, a finalizat primul tronson de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa, parte a Magistralei 6 de metrou. Acest utilaj, cu o lungime totală de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, a început activitatea în aprilie anul curent.

Lucrările se desfășoară în conformitate cu planurile stabilite, iar primul segment realizat măsoară 902,04 metri, cu 602 de inele de tunel montate. Pe o altă linie, un al doilea utilaj, „Sfânta Ana”, este de asemenea operativ, excavând peste 406 de metri până în prezent.

Cele două tunelatoare vor săpa, în total, aproximativ 6,6 kilometri de galerii subterane, care vor găzdui șase stații și șase interstații pe traseul dintre 1 Mai și Tokyo. Proiectul este considerat unul de mare anvergură, implicând eforturi tehnice, umane și financiare substanțiale.

Numele utilajelor, „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana”, au fost alese simbolic, coincizând cu perioade și sărbători importante din calendar. Acest demers subliniază și importanța încrederii și a efortului colectiv în realizarea unor obiective de interes public.