Un echipament de forare de dimensiuni impresionante, denumit „Sfânta Maria”, a finalizat primul tronson de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa din București. Acest utilaj, cu o lungime totală de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, a executat un segment subteran de 902,04 metri, montând 602 de inele de beton.
Lucrările fac parte din proiectul de extindere a rețelei de metrou prin construcția Magistralei 6, care va asigura legătura dintre zona metropolitană și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe lângă „Sfânta Maria”, și un al doilea utilaj, „Sfânta Ana”, este operativ, excavând deja peste 406 de metri pe direcția Aeroport Băneasa.
În total, cele două tunelatoare vor săpa aproximativ 6,6 km de galerii subterane, pe care vor fi amenajate șase stații și șase interstații. Proiectul se derulează conform planului inițial, iar autoritățile subliniază importanța eforturilor financiare, umane și tehnice implicate în realizarea unei astfel de infrastructuri.