Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locurile de la „fereastră” fără fereastră

Două companii aeriene americane de talie mondială, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție, fiind acuzate că au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți. Procesele, deschise în instanțele federale din San Francisco și New York, cer daune substanțiale și modificarea practicilor de vânzare.

Potrivit acuzațiilor, companiile nu au informat suficient clienții cu privire la natura reală a unor locuri, percepuind taxe suplimentare pentru un avantaj inexistent. Un pasager din New York, de exemplu, a plătit mai mult pentru un loc marcat ca fiind la fereastră, dar la bord a constatat că acesta era situat lângă un perete, fără niciun fel de vedere spre exterior.

Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă și ele astfel de locuri, acestea avertizează clienții în timpul rezervării. Delta și United, însă, au ignorat plângerile repetate ale călătorilor, care și-au exprimat nemulțumirea pe rețelele sociale de-a lungul anilor.

Avocații susțin că miile de pasageri afectați nu ar fi ales să plătească suplimentar dacă ar fi fost informați corect. Acțiunile colective cer compensații financiare și obligarea companiilor să schimbe modul în care afișează locurile în sistemele de rezervare.

Dacă instanța va da câștig de cauză reclamantilor, Delta și United ar putea fi obligate să revizuiască practicile de marketing și să ramburseze sumele percepute în plus.