Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acuzarea principală este că au înșelat pasagerii, percepuind taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți, fără niciun fel de vedere.
Acțiunile în justiție au fost inițiate de către un birou de avocatură, în numele unor pasageri care susțin că nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect. Potrivit reprezentanților juridici, numeroși călători s-au simțit păcăliți și cer acum despăgubiri.
Într-un caz concret, un pasager din New York a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră pentru un zbor spre California, dar la îmbarcare a constatat că în dreptul său se afla doar un perete. În timpul procesului de rezervare, compania nu a oferit niciun avertisment privind absența ferestrei.
Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, vând și ele astfel de locuri, acestea informează clienții în mod transparent în etapa de rezervare. Delta și United, dimpotrivă, au ignorat plângerile repetate ale călătorilor, care au apărut de-a lungul timpului pe diverse platforme online.
Printre dovezile prezentate în dosar se numără și postări ale unor pasageri nemulțumiți, care descriu experiențele neplăcute. Unul dintre ei a menționat că, pe lângă faptul că nu are fereastră, nici spațiul pentru picioare nu este mai mare, locul fiind, de fapt, mai puțin comfortabil.
Cererile depuse în instanță solicită compensații substanțiale de la fiecare dintre companiile aeriene. În cazul în care acțiunile vor fi admise, Delta și United ar putea fi obligate să modifice modul în care afișează locurile și să ramburseze pasagerii care au plătit în plus pentru un serviciu inexistent.