Consilierii locali din Zalău au aprobat un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin, constructorul desemnat pentru realizarea unei părți importante a Autostrăzii Transilvania. Acordul permite începerea prospecțiunilor geologice necesare pentru construcția Tunelului Meseș, situat pe tronsonul dintre Zalău și Nușfalău.
Vor fi efectuate 11 foraje de diametru redus, dintre care patru în zona de ieșire a tunelului, iar restul de-a lungul traseului până la intersecția cu drumul județean DJ 108R, care face legătura cu localitatea Treznea. Lucrările se vor desfășura în pădurea din proprietatea publică a municipiului Zalău, în proximitatea drumului forestier Meseș II, fără a implica defrișări sau afectări majore ale fondului forestier.
Transportul utilajelor și depozitarea echipamentelor se vor realiza pe drumurile forestiere existente, iar accesul pentru activitățile de exploatare forestieră va rămâne neîngrădit.
Acest proiect face parte din cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României, având o valoare de 6,62 miliarde de lei pentru un tronson de 41 de kilometri, între Poarta Sălajului și Nușfalău. Acordul a fost semnat în aprilie, la Zalău, între reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și asocierea de constructori.